www.mizzimaburmese.com မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္။
အရွင္ေကလာသ
ေအာက္တိုဘာ ၁၆ ရက္၊ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္
အခုတေလာ အင္တာနက္ သတင္းေတြမွာ အာဏာရွင္ေတြကို လူသတ္ဖို႔ အႀကံေပးတဲ့ ဆရာေတာ္ တပါးရဲ့ အသံဖိုင္ကို နားေထာင္ရလို႔ တုန္လႈပ္မိပါတယ္။ ဒါေလာက္ ဗုဒၶသာသနာကို ေစာ္ကားရဲတဲ့ အသံရွင္ ‘ဆရာေတာ္’ ဆိုသူဟာ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာကိုလည္း အတိအက် သိခ်င္လာပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပမွာ ရွိတဲ့ မိတ္ေဆြ ရဟန္းတခ်ဳိ႕ကို ရႏိုင္သမွ် စုံစမ္းၾကည့္ပါတယ္။ သူတို႔ အားလုံးကေတာ့ ပဲခူးက ဆရာေတာ္ တပါးရဲ့ အသံပဲလို႔ ေျပာၾကပါတယ္၊ အာဏာရွင္ေတြရဲ့ လုပ္ႀကံ ဖန္တီးမႈလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာမို႔ စာေရးသူ အေနနဲ႔ေတာ့ အသံရွင္ ဆရာေတာ္ ဆိုသူကို ကိုယ္တုိင္လည္း မျမင္ဖူး၊ အသံကိုလည္း အျပင္မွာ တခါမွ မၾကားဖူးတဲ့အတြက္ အသံရွင္ ပုဂၢဳိလ္ဟာ ဘယ္သူဘယ္ဝါ ျဖစ္တယ္လို႔ ယတိျပတ္ မေျပာလိုပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ အသံဖိုင္မွာ ပါတဲ့အတုိင္း ဆိုရင္ အသံရွင္ ဘုန္းႀကီးဟာ “ခမဲျပင္ နိဗၺာန္ကားလမ္းကို ဦးစီးၿပီး ေဖာက္လုပ္တယ္။ မီးရထား ဝန္ႀကီးက သူ႔ကို ကူညီ ေပးတယ္လို႔ နားလည္ရပါတယ္။ ပရိသတ္ထဲမွာ ပါေနတဲ့ ယခု မီးရထားဝန္ႀကီး “ေအာင္မင္း“ ဟာ အရင္တုန္းက ေတာင္ပိုင္းတိုင္းမႉး ျဖစ္ခဲ့တာမို႔ ပဲခူးတိုင္း၊ ကဝၿမ့ဳိနယ္က ခမဲျပင္႐ြာနဲ႔ နိဗၺာန္႐ြာ ကားလမ္းကို ရည္ညႊန္းတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အသံဖိုင္မွာ “ဆရာေတာ့္ ေက်ာင္းမွာ သံဃာ တေထာင္ေက်ာ္ တေထာင့္ ႏွစ္ရာေလာက္ ေန႔တိုင္း ဆိုရတယ္၊ ကဲ ... လိုက္ဆိုစမ္း” လို႔လည္း ဆိုထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အသံရွင္ဟာ ပဲခူးနယ္က သံဃာ ၁၂ဝဝ ေလာက္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး တခုက ပုဂၢဳိလ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝန္ႀကီးနဲ႔ တိုင္းမႉး အဆင့္ရွိတဲ့ လူေတြကို စကားေျပာခြင့္ ရတာမို႔လို႔ အဲဒီ ေက်ာင္းတိုက္ရဲ့ အဓိက ပုဂၢဳိလ္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အသံရွင္ဟာ မည္သူပင္ ျဖစ္ေစ သူ႔လုပ္ရပ္က သံဃာထု တရပ္လုံးကို သိကၡာက်ေစတာ ျဖစ္လို႔ ၿငိမ္မေနသင့္ပါဘူး။ အသံရွင္ အစစ္အမွန္ကို သိဖို႔ထက္ သူလုပ္တဲ့အလုပ္ မမွန္တာကို ေထာက္ျပဖို႔က ပိုအေရးႀကီးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
အသံရွင္ ေျပာတဲ့စကား
အသံရွင္က အာဏာရွင္ေတြကုိ ေျပာတဲ့စကားကို စဥ္းစားၾကည့္ပါမယ္။
အသံရွင္ဘုန္းႀကီးက ပရိသတ္ကို - “အတိုက္အခံေတြဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ့ မိတ္ေဆြလား၊ ရန္သူလား” လို႔ ေမးၿပီး အသံရွင္ကိုယ္တိုင္ “ရန္သူ” လို႔ ေရွ့က ေျဖလိုက္ေတာ့ ... အာဏာရွင္ ပရိသတ္က “ရန္သူပါ ဘုရား” လို႔ လိုက္ၿပီးေတာ့ ေအာ္တယ္။
အဲဒီေနာက္ အသံရွင္က “မီးႂကြင္း မီးက်န္လည္း မထားနဲ႔၊ ရန္ႂကြင္း ရန္က်န္လည္း မထားနဲ႔။ ျမန္ျမန္ျဖတ္၊ ျပတ္တဲ့နည္းနဲ႔ ျဖတ္၊ လႊနဲ႔ ျပတ္ရင္ လႊနဲ႔ျဖတ္၊ တုတ္နဲ႔ျပတ္ရင္ တုတ္နဲ႔ျဖတ္၊ ဓားနဲ႔ျပတ္ရင္ ဓားနဲ႔ျဖတ္၊ ပုဆိန္နဲ႔ျပတ္ရင္ ပုဆိန္နဲ႔ျဖတ္၊ လက္သီးနဲ႔ျပတ္ရင္ လက္သီးနဲ႔ျဖတ္။ ဝန္ႀကီး ... ျမန္ျမန္ျဖတ္ဆိုတာ နားလည္သြားၿပီလား” လို႔ ဆက္ေမးတယ္။ ဝန္ႀကီးဆိုသူနဲ႔ အေပါင္းပါေတြက “နားလည္ပါၿပီ ဘုရား“ တဲ့။ အတိုင္အေဖာက္ ညီလိုက္တဲ့ ျဖစ္ျခင္း။ ဝန္ႀကီးေတြကိုေတာင္ ၾသဝါဒ ေပးခြင့္ရွိတဲ့ သံဃာ့ ေခါင္းေဆာင္ ဆရာေတာ္ တပါးရဲ့ ႏွလုံးသားဟာ ဒါေလာက္ ေအာက္တန္းက်ၿပီး မယုတ္မာသင့္ပါဘူး။ “ကုိယ့္မ်က္လုံးကို ေဖာက္ရင္ သူ႔မ်က္လုံးကို ျပန္ေဖာက္၊ ကိုယ့္နံ႐ိုးကို ခ်ဳိးရင္ သူ႔နံ႐ုိးကို ျပန္ခ်ဳိး၊ ကိုယ့္သြားကို ခ်ဳိးရင္ သူ႔သြားကို ျပန္ခ်ဳိး” လို႔ဆိုတဲ့ လက္စားေခ် တရားနဲ႔ ဘာထူးေသးလဲ။ “လူျဖစ္ခ်င္ရင္ လူ႔အရည္အခ်င္း ရွိရမယ္” လို႔ ေျပာတဲ့ အသံရွင္ကို လူ႔အရည္အခ်င္းဆိုတာ ဘာလဲ၊ ကိုယ္တိုင္ေကာ လူ႔အရည္အခ်င္း ရွိရဲ့လားလို႔ ျပန္ေမးရလိမ့္မယ္။
အသံဖိုင္ တခုလုံးရဲ့ လိုရင္းကေတာ့ အတိုက္အခံေတြကို ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ ေခ်မႈန္းပစ္ဖို႔ အာဏာရွင္ေတြကို “ဆရာေတာ္” ဆိုသူ အသံရွင္ဘုန္းႀကီးက “လမ္းညႊန္တာ၊ တိုက္တြန္းတာ၊ အားေပးတာ၊ သတ္ပစ္ဖို႔ ခိုင္းတာ” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသံရွင္ ဘုန္းႀကီးဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ လူ႔အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢဳိလ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဝိနည္းအျပစ္ ဘာလဲ
(၁) လမ္းေပၚမွာ ေမတၱာ ပို႔ေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ လူသားစင္စစ္ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) သူတို႔ေတြ အသက္ရွင္ေနတယ္ ဆိုတာကိုလည္း အသံရွင္ဘုန္းႀကီး သိပါတယ္။
(၃) “ဒုတ္နဲ႔ ျဖတ္၊ ဓားနဲ႔ ျဖတ္၊ ျပတ္တဲ့နည္းနဲ႔ ျဖတ္” လို႔ အူလႈိက္သဲလႈိက္ ေျပာလိုက္တဲ့ အသံရွင္ရဲ့ စကားထဲမွာ ေသေစလိုတဲ့ ေစတနာ မပါဘူးလို႔ ျငင္းလို႔ မရပါဘူး။
(၄) အဲဒီလို ရန္သူကို အျမစ္ျပတ္ ရွင္းပစ္ဖို႔ အာဏာရွင္ေတြကို ညႊန္ၾကားတဲ့အခါ လက္နက္ အမ်ဳိးအစား၊ အခ်ိန္ကာလ၊ ေနရာေဒသ စတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မပါလို႔ အာဏာရွင္ရဲ့ လက္ပါးေစ လူသတ္သမားေတြက ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္လက္နက္၊ ဘယ္နည္းနဲ႔မဆို ဘယ္သူ႔ကိုပဲ သတ္သတ္ ေစခိုင္းသူ အသံရွင္ဘုန္းႀကီးရဲ့ ပေယာဂ မကင္းတာ ေသခ်ာပါတယ္။
(၅) ရဟန္းသံဃာေတြ၊ လူေတြ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ခံရ၊ ဒုတ္နဲ႔ ႐ိုက္ခံရ၊ နည္းမ်ဳိးစုံ ႏွိပ္စက္ခံရလို႔ လမ္းေပၚမွာ တမ်ဳိး၊ ျမစ္ထဲမွာ ေပါေလာေမ်ာလို႔ တဖုံ၊ လူမသိ သူမသိနဲ႔ပါ ေသေၾကတာကို ကမၻာ အရပ္ရပ္က ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြ၊ အသံလႈိင္းေတြမွာ သန္းခ်ီတဲ့လူေတြ ျမင္ရၾကားရၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွ အျပစ္မရွိတဲ့ ဂ်ပန္ သတင္းေထာက္ကို အာဏာရွင္ လက္ပါးေစေတြက ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္လုိက္ပုံ အေသးစိတ္ကို ကမၻာ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြမွာ ျပသတာကို ေတြ႔ျမင္ရလို႔လည္း တကမၻာလုံးက လူေတြ မ်က္ရည္က်မတတ္ ခံစားခဲ့ၾကရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာနဲ႔ လူေတြကို အျပတ္ ရွင္းပစ္ဖို႔၊ သတ္ပစ္ဖို႔ အာဏာရွင္ေတြကို လမ္းညႊန္ ၾသဝါဒေပးတဲ့ အသံရွင္ ဘုန္းႀကီး အေနနဲ႔ ဝိနည္းကို သင္ဖူးတယ္ဆိုရင္ ေဖာ္ျပထားတဲ့ “လူသတ္အဂၤါ ငါးရပ္” နဲ႔ ျပည့္စုံေနလို႔ မိမိဟာ ရဟန္းေကာင္း၊ ရဟန္းစစ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ သိေနေလာက္ပါၿပီ။ အသံဖိုင္ထဲက တခ်ဳိ့ စကားလုံးေတြဟာ သူေတာ္ေကာင္း ရဟန္းေတြ ေျပာဆိုေကာင္းတဲ့ စကားမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ အာဏာရွင္ကို ဒံေပါက္ထုပ္ကေလး ေပးလိုက္ႏိုင္တာကို “ဖား” စိတ္နဲ႔ အသားယူ ေျပာတာမ်ဳိး၊ “ဝန္ႀကီး” “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး” စတဲ့ ေျမႇာက္ေကာ္ ေဝါဟာရေတြနဲ႔ ေခၚေဝၚ သုံးႏႈန္းတာမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ အလႉပစၥည္း ရေအာင္ႀကံတတ္တဲ့ “ကုဟက” “လပက” လို႔ ေခၚတဲ့ ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲတဲ့ “သီလေၾကာင္ ပုဂၢဳိလ္” ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရွင္ေတြ ေျပာတဲ့ ဘုန္းႀကီးအတုဆိုတာ တျခား သြားမရွာပါနဲ႔။ အဲဒီလုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးပါ။ အာဏာရွင္ေတြဟာ မိမိကို ေပါင္းစားတဲ့ “ေၾကာင္သူေတာ္ေတြ” ကို ဆည္းကပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။
သူေတာ္ေကာင္း ရဟန္းတပါးအေနနဲ႔ ကိုယ့္တဝမ္းတခါး စားရဖို႔ လူဒါယကာ တေယာက္ကို အဲဒါေလာက္ ေျမႇာက္ပင့္ခယ ဝပ္တြားစရာ မလိုပါဘူး။ ဘုရားတန္ေဆာင္းေတြမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ေကာသလမင္း အိပ္မက္ သ႐ုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြမွာ ေတြ႔ရတဲ့ ေခြးလိုလို၊ ဆိတ္လိုလို ေကာင္ေတြကို ဦးေခါင္းေသးေသး၊ ႏွာေခါင္းႀကီးႀကီး၊ နဖူးေမာက္ေမာက္နဲ႔ ေခြးျခေသၤ့ေတြ ဝန္းရံ ခစားေနတာကို အမွတ္ရေစပါတယ္။ တကယ့္ကို ေဇာက္ထိုး ေျပာင္းျပန္ႀကီးပါ။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ
ကိုယ္တေယာက္ ရႏိုင္စရာရွိတဲ့ မဆိုစေလာက္ အခြင့္အေရးေၾကာင့္ အာဏာရွင္ေတြရဲ့ ရက္စက္ ယုတ္မာမႈကို အားေပး အားေျမႇာက္လုပ္ရင္ ကိုယ္အပါအဝင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ဘယ္သူမွ အက်ဳိးမရွိႏိုင္ပါဘူး။ စဥ္းစား ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
(၁) အသံရွင္ ကိုယ္တိုင္မွာ အလိုအေလ်ာက္ ရဟန္းအျဖစ္က လူ႔အျဖစ္သို႔ ေလွ်ာက် သြားခဲ့ရတယ္။ (သကၤန္း ဝတ္ထားေပမယ့္ ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အာဏာရွင္ေတြ သုံးႏႈန္းတဲ့ သကၤန္းဝတ္ဆိုတာ အဲဒီလုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္သင့္ပါတယ္)။
(၂) ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာေတြ မၿငိမ္းတဲ့အျပင္ ရဟန္းသံဃာ၊ တုိင္းျပည့္လူထုနဲ႔ အာဏာရွင္ လူတစုအၾကား ရန္òငိးေတြ ပိုမို ႀကီးထြားသြားခဲ့ရတယ္။
(၃) အျပစ္မဲ့တဲ့ ရဟန္းသံဃာ၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္၊ ျပည္သူ မ်ားစြာတို႔ မေသသင့္ဘဲ ေသဆုံးၾကရတယ္။
(၄) အနာဂတ္ ဗုဒၶသာသနာရဲ့ အာဇာနည္ေလာင္းေတြ ျဖစ္တဲ့ စာသင္သား သံဃာငယ္ေတြ အတင္းအဓမၼ လူဝတ္ လဲခံရတယ္။
(၅) ဗုဒၶက်မ္းစာကို သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးတဲ့ စာသင္တိုက္ႀကီးေတြ ညအခ်ိန္မွာ စစ္နယ္ေျမက ရန္သူ႔စခန္းလို ဥပေဒမဲ့ အဓမၼ ဝင္ေရာက္ စီးနင္း၊ လုလက္ဖ်က္ဆီး၊ သတ္ျဖတ္ ခံၾကရတယ္။
(၆) “ယိုသူမရွက္၊ ျမင္သူရွက္” ဆိုသလို ဗုဒၶအဆုံးအမ ထြန္းကားတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီလို လူမဆန္တဲ့ ႐ိုင္းစိုင္း ရက္စက္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနတာကို ကမၻာက သိျမင္သြားလို႔ တမ်ဳိးသားလုံး အရွက္တကြဲ ျဖစ္ရတယ္။
(၇) အာဏာရွင္ေတြ သက္ဆိုးရွည္သေလာက္ တိုင္းျပည္ လူထုရဲ့ဘဝ ဆင္းရဲတြင္း နက္ေစတယ္။
လူျဖစ္ခ်င္ရင္ လူ႔အရည္အခ်င္း ရွိရမယ္လို႔ အာဏာရွင္ ပရိသတ္ကို လိုက္ဆိုခုိင္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဆိုသူ အာဏာရွင္ရဲ့ အလိုေတာ္ရိ “ေဖာ္လံဖား” ကိုယ္တိုင္မွာ လူ႔အရည္အခ်င္း လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ ကင္းမဲ့လို႔ ေဖာ္ျပပါ အက်ဳိးဆက္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။
မသူေတာ္ကို ေရွာင္ပါ
အသံရွင္ ဘုန္းႀကီးအေနနဲ႔ အာဏာရွင္ကို ေထာက္ခံတယ္ ဆိုရင္လည္း သူ႔ရဲ့ ေ႐ြးခ်ယ္မႈပဲ ျဖစ္လို႔ မေဝဖန္လိုပါဘူး။ လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အသံရွင္ “ဆရာေတာ္” ဆိုသူရဲ့ နည္းလမ္းမက် မွားယြင္းတဲ့ လမ္းျပစကား၊ လူေတြကို သတ္ျဖစ္ေအာင္ အားေပးတဲ့ စကားေတြေၾကာင့္ လက္နက္ဆိုလို႔ ေမတၱာ ပို႔သံမွ်သာ ပါရွိတဲ့ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေမတၱာပို႔ၿပီး မိမိဆႏၵကို ေဖာ္ျပေနၾကတဲ့ အျပစ္မရွိတဲ့ စာသင္သား ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြ၊ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ၊ ျပည္သူျပည္သားေတြ မျမင္ရက္၊ မ႐ႈရက္ေလာက္ေအာင္ ေသြးေျမက်ရတာကေတာ့ သမိုင္းတြင္ရစ္တဲ့ တကယ့္ အျဖစ္ဆိုးႀကီးပါ။
ဒါေၾကာင့္ ၁၂ဝဝ ေက်ာ္ရွိတဲ့ အဲဒီ ေက်ာင္းတိုက္က တပည့္ သံဃာေတာ္ေတြကိုေရာ ေထာက္ပံ့ေနတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြကိုပါ “အေသဝနာ စ ဗာလာနံ” ဆိုတဲ့ မဂၤလာ တရားေတာ္အတိုင္း သူေတာ္ေကာင္း မဟုတ္တဲ့ အဲဒီလို သူေတာ္ေယာင္ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ အႀကံေပး တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုရင္ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္ကို ဆက္လက္ၿပီး ေထာက္ပံ့ အားေပးေနအုံးမယ္၊ ဆရာအျဖစ္ ကုိးကြယ္ေနအုံးမယ္ ဆိုရင္ လူမိုက္ေနာက္လိုက္၊ အဓမၼရဲ့ ဘက္ေတာ္သားေတြပဲ ျဖစ္ေနမွာမို႔ပါ။
အာဏာရွင္ေတြရဲ့ သံဃာကို သင္းခြဲတဲ့ လုပ္ႀကံဖန္တီးမႈ မဟုတ္ရင္ ဒီအသံဖိုင္ကို စစ္႐ုံးကေန အျပင္ေရာက္ေအာင္ ထုတ္ေပးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဟာ အဓမၼကို အဓမၼမွန္း သိတဲ့ လူေကာင္း သူေကာင္း တေယာက္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ၾသဝါဒဆိုတာ
အသံဖိုင္ထဲမွာ “ၾသပါဒ ခံယူပဲြ” တဲ့။ စကားလုံး ေဝါဟာရကေတာ့ ခမ္းနားလွပါရဲ့။ ဒါေပမဲ့ စကားလုံး လွပသေလာက္ အလုပ္က အ႐ုပ္ဆိုးေနပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ၾသဝါဒဆိုတာ မေကာင္းတာကို မလုပ္ဖို႔ တားျမစ္ၿပီး ေကာင္းတာကို လုပ္ဖို႔ ညႊန္ၾကားတာ၊ ဓမၼနဲ႔ အဓမၼကို ခြဲျခားတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတာပါ။ “ၾသဝါဒ” ဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ် “လူသတ္လမ္းညႊန္” မျဖစ္သင့္ပါဘူး။
ပထမ ေ႐ႊက်င္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးေရးတဲ့ “ဝိစိၾတဝႏၵနာ ဘုရားရွိခိုးက်မ္း” မွာ ဗုဒၶဟာ မိမိကို ေသေၾကာင္းႀကံတဲ့ အရွင္ေဒဝဒတ္ ကိုေတာင္ သားေတာ္ ရာဟုလာနဲ႔ထပ္တူ ေမတၱာ ထားေတာ္မူတယ္လို႔ ေရးထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အာဏာရွင္ေတြကို စကားေျပာခြင့္ရတဲ့ အသံဖိုင္ထဲက အသံရွင္ ဘုန္းႀကီးအေနနဲ႔ “ရန္လိုရင္ ရန္ပိုတယ္၊ ရန္မလိုမွ ရန္ၿပိဳတယ္” ဆိုတဲ့ ဒုတိယေ႐ႊက်င္ သာသနာပိုင္ ဝိသုဒၶါ႐ုံ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ့ ၾသဝါဒကို ေပးလိုက္ႏိုင္ရင္ အနည္းဆုံး အတိုက္အခံနဲ႔ အာဏာရွင္ေတြ အၾကား ရန္သူလို သေဘာမထားဘဲ တင္းမာမႈေတြ ေလ်ာ့သြားၿပီး အာဏာရွင္ေတြ အေနနဲ႔ အျပစ္မဲ့ ရဟန္းရွင္လူကို မသတ္မိေအာင္ ဆင္ျခင္ေကာင္း ဆင္ျခင္သြားေစ ႏိုင္ခဲ့မွာပါ။ ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရင္ အသံရွင္ ပုဂၢဳိလ္ဟာလည္း (ေ႐ႊဥမင္ ဆရာေတာ္ရဲ့ စကားအတုိင္း) “ေလာကတြင္ အလြန္႔ေယာက်္ား” ျဖစ္သြားႏိုင္ခဲ့မွာပါ။ ခုေတာ့ သူ႔ခမ်ာ တသက္လုံး ထိန္းသိမ္းလာတဲ့ သိကၡာေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ တခါတည္း စုန္းစုန္း နစ္ရရွာၿပီေပါ့။
(ဗုဒၶသာသနာကို ထိခိုက္လြန္းလို႔ပါ။ ပုဂၢဳိလ္ေရး တုိက္ခိုက္ဖို႔ကို မရည္႐ြယ္ပါဘူး။)